laatste dag San Francisco - Reisverslag uit Yosemite West, Verenigde Staten van sandra dijkstra - WaarBenJij.nu laatste dag San Francisco - Reisverslag uit Yosemite West, Verenigde Staten van sandra dijkstra - WaarBenJij.nu

laatste dag San Francisco

Door: san

Blijf op de hoogte en volg sandra

29 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Yosemite West

Zo, we zijn op onze 2e bestemming en wel in Hotel Charlotte in Groveland, californie.

Eerst nog een verslag over hoe onze zondag de 28e oktober verlopen is.

Ook nu waren we weer erg vroeg wakker, toch het tijdsverschil denken we. Maar goed, dan hebben we nog wat aan onze dag. Rond de klok van 9.00 uur zijn we op pad gegaan. We wilden eerst nog wat foto's maken bij de Golden Gate Bridge en er overheen rijden maar daar aangekomen was de brug in een dikke laag mist bedenkt. Deze mist hangt alleen boven de baai want in de stad zelf hebben we weer een heerlijke zonnige dag gehad met strakblauwe lucht en temperaturen rond de 20 graden. Heerlijk hoor alleen jammer van de mist. We besloten dan ook om niet via de brug naar de overkant te gaan maar naar de Victoriaanse huizen nabij Alamo Square. Onderweg kwamen we langs the palace of fine arts, een prachtig bouwwerk en een park. Daar wat foto's gemaakt en wat rondgelopen in het zonnetje. Echt heerlijk genieten. Daarna doorgereden naar de Victoriaanse huisjes. The painted ladies worden ze genoemd, het zijn 7 huisjes van de perfectie van de traditionele san francisco architectuur. De huisjes worden ook wel de postcard row genoemd. Erg mooi uitzicht met de huisjes op de voorgrond. Alleen voor de foto stonden de huisjes in de schaduw dus we zouden later op de dag hier nog ff heenrijden voor nog wat foto's. Nu eerst door naar Cliffhouse. Vandaar zouden we een prachtig uitzicht hebben richting het strand aan de ene kant en de bridge aan de andere kant, maar helaas, nog steeds mist. Toch een mooi punt hier en we hebben nog wat rondgewandeld. Prachtige natuur. Dit was ook dichtbij het Golden Gate Park en daar staan 2 ouderwetse windmolens, eentje heet de Dutch Windmill en de ander heet Murphy windmill. Natuurlijk moesten we die nog even op de kiek zetten. En wat een prachtig park zeg, en grooooot! Hierna weer verder gereden en onderweg een lekkere sandwich gegeten in een gezellig tentje. Vlakbij de victoriaanse huisjes. Dus nu ze heerlijk in het zonnetje stonden snel ff de auto uitgegaan voor een mooi plaatje te schieten. Gelukt......en voor de definitief de stad zouden verlaten toch nog even richting golden gate bridge om te kijken of de mist al opgetrokken zou zijn. Helaas, niet dus! We vonden het nu tijd geworden om rustig aan richting onze volgende bestemming te rijden en SF achter ons te laten. Wat een prachtige stad en wat is er veel te bekijken. Ook de Bay Bridge niet te vergeten waar we zo overheen zouden rijden. Een prachtige brug waarbij de vanuit SF richting Oakland rijd op de onderste baan, en andersom op de bovenste baan. Heel apart.....Ook lijkt hij een beetje op de GGB alleen dan is ie grijs. Onderweg nog bij een hele grote supermarkt wat drinken gekocht, bij de Warmart. In een grote buitenwijk ff van de snelweg af. En daarna weer door gereden richting Groveland. Dit hele kleine stadje ligt op korte afstand van Yosemite National Park, waar we morgen in gaan. Onderweg hebben we het landschap helemaal bruin zien kleuren met bergen van rotsen en dor gras naar nog heuvelachtiger en prachtig groen. Het was ongeveer 3,5 uur rijden met tussenstop Walmart. Om 17.00 uur waren we in Groveland en hebben we gelijk ingecheckt. Heel autentiek hotelletje, klein en een familie hotelletje. Niet super super bijzonder maar wel heel knus. En het is toch alleen maar om te slapen want morgen vroeg richting Yosemite. We zijn erg benieuwd. Morgen zullen we nog wat foto's p de site zetten. We hebben heerlijk gegeten in de Pizza Factory. Leuke tent en heerlijk eten. En nog een afzakkertje in de plaatselijke saloon. Schijnt n bekende plek te zijn..... erg gezellig ook binnen maar na een biertje zijn we weer terug in het hotel.
Er is hier geen mobiel netwerk.....alleen wifi....dus alles via de mail!

Tot morgen maar weer,

greeetzzzzz san & san

• 29 Oktober 2012 - 15:19

Mam:

zo te zien genieten jullie vol op en wij zitten in de kou ,san d kijk op je mail als dat kan xxxxxxx mam

• 01 November 2012 - 00:52

Henry:

heel mooi verhaal en zeker hele mooi foto's !
    ondanks dat ik hier ook erg naar m'n heb vind dat van jullie ook wel leuk
    je haatl vaak drinken begrijp ik water? zo ja als je een publox tegenkomt (supermarkt) moet gewoon een can kopen van 4 liter zo kan je weer een paar dollar besparen die cans zijn 79 $ ct wij zitten opo de heflt van onze vakantie vrijdag krijgen we viste van een vriendin tevens ex collega van Caro die komt met haar man die is ruim 12 jaar geleden naar Amerika verhuist en heeft hier een nieuwe man gevonden en zo lang hebben wij haaar ook niet meer gezien behalve dan via de mail dus dat word weer hernieuwd kennismaken wel leuk hoor
    nah nog lekker genieten van de tijd die je hebt en snuif het met volle teugen op zodat het goed in je bol blijft hangen
    Groetejs van uit een Zonnig Naples Florida
    Henry & Carolina