dag 6 brasil - Reisverslag uit Tibau do Sul, Brazilië van sandra dijkstra - WaarBenJij.nu dag 6 brasil - Reisverslag uit Tibau do Sul, Brazilië van sandra dijkstra - WaarBenJij.nu

dag 6 brasil

Blijf op de hoogte en volg sandra

02 Juni 2013 | Brazilië, Tibau do Sul

Jaaaaah hier zijn we weer vanaf de ontbijttafel wederom,

Gisteren een mooie trip gemaakt!

We werden om half 9 opgehaald met de minibus en waren met 8 personen, allen nl. Een chauffeur en n gids die erg goed engels kon in tegenstelling tot de rest vd brazilianen....want die praten alleen portugees. Echt met handen en voeten praten hier hoor. Heeft zn charme zal ik maar zeggen. Hahaha! We vertrokken naar n plaatselijke markt......vis vlees en kip lagen lekker ongekoelt op tafels en men wordt gewoon spontaan vegetarier! Daarvandaan richting een kerkje waar de nederlanders in de tijden van de slavernij flink huisgehouden hebben....200mensen werden tijdens n kerkdienst opgesloten en levend verbrand....erg boeiend! Een heel dorp gelijk uitgemoord. Groten bananenplantage ernaast was ook mooi alleen helaas geen rijpe bananen....die zijn van nov tm maart! Daarvandaan door naar nog n kerk....n soort ruine maar wel mooi en daar stond vlakbij n meeeeega boom afkomstig uit t amazone gebied! Mooie plaatjes van geschoten! Helaas is t internet erg slecht dus lukt t niet om de fotoos op de site te zetten....houden jullie thuisblijvrrs nog tegoed. Ook zullen er typefouten tussen zitten maar ik type op mn telefoon en te snel....excuses!
Toen door naar n schitterend uitkijk punt over een baai...vol met bootjes en echt adembenemend dus veel fotoos geschoten en door naar n plekje aan de kust waar we tijdens de lunch dolfijnen konden spotten....en jazeker...die hebben we ook gezien! Gaaf hoor gewoon zo dollend in t water...in de natuur!!!! Na de lunch konden we in buggys plaatsnemen en ons door de dorpsgek laten rondcrossen over t strand!!!! Zooooow gaaf! En onderweg nog aapjes gezien en we werden naar t coca cola meer gereden door de natuur! Echter door de droogte was dit meer nog maar een tiende van wat t oorspronkelijk was...normaal kon je er in zwemmen maar was nu de moeite niet....hoop vogels dat wel allemaal gieren, mooi om te zien. En dit coca cola meer dank zn naam aan de kleur van t water waar heel veel ijzer in zit. En bij normale waterstand schijnt de grond op de bodem van t meer je 10jr jonger te maken...uhuh!!! Helaas....niet voor ons dus!
Weer verder met de buggys terug over t strand....en de dorpsgek werd steeds wilder naar mate wij lekker begonnen met joelen.....hahahahaha, racen over strandduinen met n buggy ....kever motertje en onderstel en juul, san en ik zaten achterop en moon naast de dorpsgek!
Daarna weer in de minibus richting complex om ongeveer 5u waren we weer terug.....erg mooie dag.
Daarna douchen en met de taxi naar pipa, heerlijk vlees gegeten in n toprestaurant op aanraden van vicky onze hostess en ze heeft niks verkeerdgezegd.

Mooie afsluiter vd dag.

Nu gaan we weer naar t strand en dit maal naar t strand om de hoek vd lagune en dat is op 10min lopen vanaf ons complex.....heerlijk relaxen!