aangekomen in hue - Reisverslag uit Hué, Vietnam van sandra dijkstra - WaarBenJij.nu aangekomen in hue - Reisverslag uit Hué, Vietnam van sandra dijkstra - WaarBenJij.nu

aangekomen in hue

Door: san

Blijf op de hoogte en volg sandra

14 Mei 2014 | Vietnam, Hué

Haai,

We hebben weer een prachtdag achter de rug. Hier ons verslag:-)

Gister precies optijd vertrokken per nachttrein naar Hue, onderweg ri het zuiden van vietnam met n break in het midden van vietnam. Zoals gezegd optijd vertrokken maar dik n uur later als gepland in hue, ongeveer 12u kwamen we aan.....volgens getuigen hadden we een koe aangereden die op het spoor liep midden in de nacht......niks van gemerkt want wij,waren net op dat moment schaapjes aan t tellen......een toch wel ontspannende bezigheid! Heerlijk geslapen in de coupe die we met n canadees vuttend echtpaar deelden die al 5jr bezig zijn met de wereld rondreizen in hun zeilboot......je hebt dus altijd baas boven baas. Erg ontspannen mensen en ze konden erg leuk vertellen.
Aangekomen op t station van hue gelijk met de taxi naar t hotel wat echt prachtig is, centraal gelegen en erg mooi met weer super vriendelijke personeelsleden. Top. Gelijk n scooter gehuurd nadat we eventjes gedouched hadden en eerst oppad voor wat te eten, manmanman wat hebben we weer lekker gegeten.....vietnamees eten is superrrrr! Daarna, met n veels te dikke pens en iets wat vermoeid omdat t 38graden was inmiddels,onderweg naar de Citadel.......daar aangekomen gelijk aangesproken door n fietskoerier (riksja rijder) die gelijk vroeg waar we vandaan kwamen, wij weer met de hollandse achterdocht omdat ie waarschijnlijk iets van ons wilde, lees geld) maar nadat ie t hele nl elftal had opgenoemd wilde hij echt alleen maar n praatje.....tsjonge jonge wat n super aardige mensen hier, nadat hij nog wat tips had gegeven over hue namen we afscheid en gingen we richting ingang.....hij kwam ons nog snel achterna om ons iets te geven, een verpakt koekje wat zn mams m s'morgens mee had gegeven......pfffff, echt oprechte mensen, hij had geen 1x gevraagd of we in de riksja mee wilden, puur n praatje en ons bedanken voor onze komst naar vietnam! Daarna hebben we wat rondgewandeld en onze ogen uitgekeken en veel fotoos gemaakt! Daarna naar de thien mu pagode gereden en daar n prachtige zonsondergamg gezien en toen terug naar het hotel gereden. Owja, voor we hadden gegeten hebben we eerst de trip voor morgen vastgelegd.......sorry ouders, maak jullie vooral niet ongerust maar we gaan op de motor via de hai van pass, bekend van topgear(googlen) en wel met de easyriders-hue. Volgens tripadvisor, helemaal te gek. Wij hoeven alleen maar achterop te zitten en rondkijken, 8u worden we opgehaald en eind vd middag komen we, met koffers en al aan in hoi-an. Zin in!
Ik (sandra)heb net een voetmassage gehad, we hebben beide mega spierpijn van die trappenloop van gisteren en t stilzitten in n minibus. En erna nog iets kleins gegeten met n super smoothie als toetje:-)

Trusten!

Greetz vanuit n bloedheet maar ow zo mooi vietnam

• 14 Mei 2014 - 18:31

Mam:

De filmpjes van de motertrip zien er er geweldig uit.
    Dat wordt vasr super
    Ben door de scan geweest hoop dat er nog zaagsel in m,n kop zit
    volgende week uitslag maar dat zit wel goed
    Groetjes mam xxxxxx