met de easyrider van hue naar hoi-an - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van sandra dijkstra - WaarBenJij.nu met de easyrider van hue naar hoi-an - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van sandra dijkstra - WaarBenJij.nu

met de easyrider van hue naar hoi-an

Door: san

Blijf op de hoogte en volg sandra

15 Mei 2014 | Vietnam, Hoi An

vanuit de heerlijke airco hier onze trip vanuit hue naar hoi-an, onwijs topdagje....

Een kwartier eerder dan gepland kwamen de 2 motoren vd easyridershue al aan bij het hotel, wij zten nog heerlijk te ontbijten. Erg goed hotel en t ontbijt was ook top, een stokbroodje met n eitje gemaakt naar keuze, lekkere vruchtensappen en thee, nee echt, t ontbreekt ons aan niks, helemaal niks!!!ook nu weer onwijs vriendelijke mensen. We zullen thuis denk weer moeten wennen aan de sjaggie mensen......men kan echtbwat leren van dit ow zo vriendelijke volk! Nadat we snel nog wat vers fruit naar binnen hadden gewerkt de koffers naar beneden gehaald, uitge checked en toen kwam de vraag.....hoe gaan de ruim 20kilo koffers mee op de motor??? Nou, gewoon achterop dus.....echt lachen, stukje rubber eromheen en rijden maaaaar! Hele relaxete gasten.....en gelukkig de echte easyriders want je wordt doodgegooid met de neppers....
We zaten goed en onze eerste stop was bij n lagoon waar allemaal vissers leefden en ze leven daar gewoon met de hele familie op de boot.....noem t maar n bootje....zo klein. Ook leuk om altijd maar die waterbuffels te zien relaxen.....prachtige beesten!
Ddaarna weer op de bike door allerlei dorpjes naar de volgende stop was de elephantspring......heerlijk met de voetjes in het koele water naar al de zwemmende vietnamezen kijken.....en ff de rust pakken om te drinken en te ontspannen want ook vandaag 41graden....manmanman wat heet, gelukkig airco op de bike anders niet uit te houden in de volle zon! Na n uurtje relaxen weer op naar de volgende stop, het was inmiddels rond 12u dus tijd voor n lunch vlak voor we de hai van pass zouden oversteken, ook in n lagoon op n restaurant op palen in het water, super stek waar veel locals vis komen eten.....niet aan ons besteed maar denk dat de liefhebber hier helemaal uit zn plaat gaat. Uber vers.... Wij heerlijk gegeten en lekker koude drankjes genuttigd en na n klein uurtje weer op de bike om over de prachtige pass te gaan, wauw wat adembenemend....zo mooi!!! Boven op de pass maakten we bij n paar amerikaanse bunkers nog n fotostop en onderweg stopten we en konden we vanaf de motor nog wat plaatjes schieten. Top ervaring en bovenop de bergen zagen we danang al liggen, daar moesten we eerst doorheen en erna lag hoian. Nadat we nog n stop hadden gemaakt bij chinabeach nabij danang besloten we om gelijk erna naar t hotel te rijden, dit ivm onze vierkante billen en de enorme hitte. De puf om naar de geplande marble mountains te gaan was er niet meer......we keken uit naar n douche en zwembad......
Rond 3uur kwamen we aan in het hotel, vanaf half 9 vanmorgen zaten we al op de motor dus we vonden het welletjes.....wat n prachtige dag en n mega ervaring rijker.....
Het hotel&spa ziet er top uit en we hebben n grote kamer en n heerlijke douche, erna zijn we zomaar op bed in slaap gevallen in de heerlijke airco en rond 18.00u werden we pas weer wakker, hahahahaha, heerlijke vakantie. Doordat we haast niet kunnen lopen vd spierpijn de taxi naar t prachtige rustige en sfeervolle centrum gegaan en op aanraden van de eerder ontmoette canadezen(mai chau) naar restaurant morning glory gegaan. Daar kwamen we ook weer de 2 engelse tegen die bij ons op de cruise boot zaten in halong bay. Die waren hier al n paar dgn en vonden het te gek.
We hebben uit de kunst gegeten en gaan hier zeker nog n keer terug, het stond ook in de lonely planet en het concept van dit reataurant is n liefhebber van de vietnamese keuken wil niet dat de ouderwetse recepten verloren gaan en heeft daarom een kookschool en restaurant opgericht......zoooooooow lekker en authentiek vietnamees eten, nooit gedacht en kunnen dromen dat de vietnamese keuken zo lekker is, veel groenten, weinig vlees en rijst of noodles.....zalig. Tonnetje rond de taxi weer ingerold en ons naar t hotel laten brengen, de puf niet om in het fantastische stadje te lopen, bewaren we voor morgen, we hebben inmiddels nog n nacht bijgeboekt en denken dat er nog wel eentje bijkomt....
Geniet van de foto's, de foto's van deze trip zijn van mn telefoon, sander maakt de meesten met de camera maar zijn lastig over te zetten dus er zijn nog meer en mooiere foto's maar hier n indruk:-)

Ps, het centrum is hier in de avond sfeervol verlicht met allemaal lampionnetjes en men mag er niet met scooter, motor of auto rijden, zo rustgevend, ff geen gescheur of getoeter maar laidback en ow zo sfeervol...prachtig....

Xxx en liefs van san&san

• 15 Mei 2014 - 20:47

Liek:

Topreis S&S!!!

• 15 Mei 2014 - 22:24

Sjak:

Hee sannies!
    Ben benieuwd naar de foto's van de cam!
    Wat is het prachtig daar! Nu even lekker relaxen!
    Geniet!!
    Xxx van ons

• 15 Mei 2014 - 23:53

Bianca:

Hey SannieenSan! Heel leuk om jullie belevenissen te lezen en te zien. Het zal idd overweldigend zijn Vietnam. Geniet er maar lekker van samen.
    Liefs moi xx

• 03 Augustus 2016 - 13:16

Esther:

Hallo,

Ik hoop dat je dit nog binnen krijgt. Vandaag en morgen zijn wij in hoi an. Bij welk restaurant heb je jgegeten en via welke easyrider heb je geboekt?

Je kent ons niet maar ik hoop dat je nog antwoorden hebt.