dag 2 san francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van sandra dijkstra - WaarBenJij.nu dag 2 san francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van sandra dijkstra - WaarBenJij.nu

dag 2 san francisco

Door: san

Blijf op de hoogte en volg sandra

28 Oktober 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Zo.....we zijn weer op de hotelkamer, compleet uitgeblust..... lees mee:

We zijn rond de klok van 09.00 uur op pad gegaan, lekker lopend! Iedereen adviseert je hier om met de bus te gaan.....wij gaan lekker lopend....
Als eerste zijn we richting de pier gelopen en we zijn begonnen bij Aquatic park, een baai waar ze allemaal aan t zwemmen zijn, in n wetsuit want het water schijn altijd ijskoud te zijn. Ook waren er sommige in een kano, en wat hebben we gelachen toen er een zeer sportieve dame aan kwam spoelen in een kano, die gleed het strand op...dat was 1, en toen moest de dame in kwestie nog uit de kano, dat zou dan stap 2 moeten zijn... zoals men natuurlijk wel weet zijn de mensen hier net ff iets "voller" dan in NL. En geloof me.....neem dat "ietsje" heul heul erg ruim. Die dame die kon gewoon niet uit de kano komen, we hebben echt ff stil gestaan en gekeken hoe die dame toch OOIT uit de kano zou moeten komen...dit zou onmogelijk zijn want ze zat toch echt vast.het duurde ons uiteindelijk toch echt te lang dus toch maar doorgelopen, maar mijn god wat een drama!!!! Ze zat gewoon vast...hahahaha. Hadden we het toch maar gefilmd....maar goed!
Op naar Fisherman's warf, een wirwar van visrestaurantjes en souveniershops. Heel erg toeristisch maar wel leuk! De eerste pier is pier nr47, maar de boot richting alcatraz vertrok vanaf pier nr 33. Na een lekker broodje bij de subway gehaald te hebben zijn we daar naartoe gegaan. De boot van 11.30 genomen en die bracht ons naar Alcatraz. Echt wat was dit gaaf, dit heeft echt indruk op ons gemaakt....NOOIT willen missen. Na een mooie audiotour nog wat op het eiland rondgewandeld, mooie foto's gemaakt en weer met de boot terug naar t vaste land van san francisco, onderweg nog een dolfijn gezien die lekker aan het dollen was in de baai. Daarna nog even terug gegaan naar fisherman's warf en daar was het inmiddels loeidruk geworden. Nog wat foto's gemaakt en naar de beroemde Pier 39 gegaan, sjeetje wat een gekkenhuis daar.....poppekast maar erg leuk om te zien! Ook de bekende zeeleeuwen spot gezien en gefilmd. Erg mooi hoe die beesten daar lekker liggen te zonnen, want ook vandaag weer een strakblauwe lucht en zeker 22 graden... We zijn doorgelopen naar Baystreet waar we de bekende cable car hebben genomen omhoog de berg op naar Powelstreet/marketstreet. Wow wat gaaf dit, zo onwijs steil omhoog en omlaag....Bij het eindpunt aangekomen zijn we naar Chinatown gelopen, en daarna richting de Coit tower. Ongelofelijk wat een heuvels, en we hebben alles gelopen. Op de coit tower een prachtig gezicht over de hele stad en de baaien. Zoooow mooi.... Nu wilden we vandaag nog het bekende bochtige straatje zien in lombard street. Het zou net kunnen voor de schemering toeslaat. Dus weer met de benenwagen heuvel op, heuvel af en na veel klimwerk eindelijk ff de bochten bekenen. De auto's staan gewoon in de rij om naar beneden te mochen rijden, grappig! Nu dit in dezelfde straat is als ons hotel (alleen heul veul verder) zijn we weer terug gelopen richting ons hotel en vlakbij ons hotel hadden we ons getrakteerd in een super lekkere steak, in een heel leuk, beroemd, restaurantje. Er was vandaag een belangrijke honkbal werdstrijd van de San Francisco Giants en dat was overal ook te merken, overal staat de tv aan en mensen lopen in shirts van de club. Ook in het restaurant. We hebben zo onwijs lekker gegeten en er hing een Hele leuke sfeer....Het is nu 20.40 uur en sander ligt al naast me te slapen als een blok. We zijn moe maar zeer voldaan, wat een topdag! Morgen gaan we hier uitchecken en dan nog wat dingen bekijken in SF, zoals de victoriaanse huisjes en daarna in de buurt van san francisco zoals nog ff over de golden gate bridge rijden om van de andere kant wat foto's te maken en dan halverwege de middag gaan we san francisco verlaten en richting yosemite national park waar we voor het park een hotel geboekt hebben en de dag erna de hele dag het park ingaan.
Wij gaan slapen, tot morgen, dan zullen we wat foto's toevoegen van vandaag.

greetzzzzzz from SF

xxx

san & san

• 28 Oktober 2012 - 11:59

Boon:

Goed bezig. Vergeet die gele M nu eens, en kom alleen daar voor koffie en wifi. Veel plezier in Yosemite.

• 28 Oktober 2012 - 12:08

Klopt water is net zo koud als hier....koude golfstroom namelijk.

• 29 Oktober 2012 - 01:44

Sandra Dijkstra:

die grote gele M kan ik hier moeilijk vergeten, als ik er aan denk komt ie nml nog omhoog, getsiedegetsie wat was die goor! Maar goed, we hebben de dag erna een heerlijke steak gegeten en sjeetje wat was die lekker!!!!!