aangekomen in thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van sandra dijkstra - WaarBenJij.nu aangekomen in thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van sandra dijkstra - WaarBenJij.nu

aangekomen in thailand

Door: sanensannie

Blijf op de hoogte en volg sandra

18 Mei 2012 | Thailand, Bangkok

Zo......daar zijn we dan weer. Nu vanaf onze 2e reis bestemming. Hier eerst in het kort over hongkong.
In het kort.....
Één hele grote mierenhoop vol neon reclame en wolkenkrabbers. Maar leuk om gezien te hebben.
De eerste dag....
Regen,regen en nog eens regen. Nadat we de koffers in t hotel hadden gebracht en één hoop gesteggel bij de receptie omdat de vriendelijke dame ons op n rokers kamer met 2pers bed wilde zetten of één niet rokers kamer met 2enkele bedden......mochten we pas om 2uur de kamer op.....beetje flauw maar goed....dus gewapend met plu en alle belangrijke dingen in de rugzak eerst eten bij de delifrance om de hoek,koffers konden we wel achter laten. Daarna nog wat rond wandelen maar we waren toch wel vermoeid van t vliegen van elf uur.....dus we zijn weer richting hotel gegaan en 13.00uur konden we de kamer op. Mooie kamer,wel klein maar MET n meega flatscreen aan de muur. Gelijk slapen....na dik 4uur slapen zijn we gaan douchen,toen eropuit om wat te eten ergens in de meega mierenhoop. De spaghetti hut.....heerlijk!;-) toen richting thee clock en over de avenue of stars langs t water gelopen. En daarna over de bekende nathan road richting the night market gegaan. Rond de klok van 00.00uur lagen we weer moe maar voldaan op bed. nadat we wakker werden van ons middagtukkie heeft t niet meer geregend. Super!!!
Dag 2 hongkong
Wekkertje op vakantietijd of te wel....7uur! Vandaag zouden we naar de overkant, of te wel hongkong island . Eerst één ontbijt genuttigd in ons hotel.....iets wat aan later duur kwam te staan helaas...... Al vroeg zaten we in de metro naar de overkant om naar the peak tram te gaan......DE bezienswaardigheid van hongkong......n trammetje die je één berg op rijd wat meega steil is.....zo.n 30graden......en eenmaal boven n super mega mooi uitzicht over hongkong.....echt wow! Op de dat was ook tevens het moment dat sander ziek werd! Echt ziek...... nadat we n kop thee bij de one ander only starbucks gedronken hadden gingen we weer naar beneden met de tram.....beneden aangekomen wilden we naar the escalator....één roltrap,dwars door de wijk soho en tussen de wolkenkrabbers door. De roltrap is bijna 800meter. Sander had inmiddels de planten al voorzien van goede voeding....het ontslakken was begonnen.... Helaas werd ie met de minuut zieker en we besloten terug naar t hotel te gaan....het is niet prettig om je zo beroerd te voelen in n mierennest van mensen met 30graden en geen zuchtje wind tussen de wolkenkrabbers. Rond 14.00uur lag sander op bed.....zo ziek inmiddels dat de rest van de dag de wc pot ah beste vriendin was zo spugen! Helaas kon ik niet meer doen dan natte handdoeken aan slepen in de hoop dat t af zou zakken. We weten zeker dat t ontbijt niet goed was...op de bacon en ananas na hadden we exact t zelfde gegeten. Om 19.15uur toch nog ff richting de stars of avenue gelopen om thee symfonie of light te zien. Één lichtshow op muziek die elke dag om 20.00uur plaats vind. Met sander ging t iets beter wat van korte duur was dus na de show waarbij grote schijnwerpers vanaf de gebouwen de lucht in schijnen en ook op de wolkenkrabbers mega kleurrijke verlichting. Daarna weer snel naar t hotel en ben ik zelf nog snel wat wezen eten bij de grote gele M . Dacht ik speel maar ff op safe..... Daarna lekker naast sander gekropen en de flatscreen maar ff aan. Sander zat aan de thee en gelukkig bleef dat erin. Eindelijk! Geen excorsist meer maar sander.....
Dag 3 hongkong
De dag dat we weer zouden vertrekken. Ditmaal geen ontbijt meer in t hotel maar we besloten vroeg uit te checken en omdat t weer onwijs regende zijn we gelijk met de taxi naar kowloon station gegaan en daar bracht de metro airport train ons binnen 30min op het vliegveld. Super geregeld dat metro systeem van de wereldstad. Daar konden we gelijk inchecken en daarna nog wat gegeten en gedronken bij de delifrance. Sander is weer de oude. Gelukkig!:-) vanwege t slechte weer gingen we n uur later dan gepland de lucht in nml 15.00uur.
Het vliegen ging mega snel en ook nu voorbij voor we er erg in hadden. En al snel hadden we ons vervoer naar kata beach, phuket gevonden. De mini bus. We moesten alleen wachten tot ie vol zat.....of te wel 11man totaal en met ons erbij stond
De teller op 6, na n uur wachten vertrokken we.....je moet geen haast hebben in dit land hoor. T was .nl nog dik n uur rijden en om 20.45uur waren we op plaats bestemming en de vriendelijke ladyboy....voor de niet wetende onder ons één omgebouwde man ontving ons hartelijk. We hebben n mooie kamer en nadat we de koffers hadden gedropped op de kamer zijn we de straat op gegaan. Wat eten en drinken en ons heerlijk laten masseren....het is hier nu 00.00 uur en zijn op de kamer.
Tot morgen....owjah het is hier 5uur later als in nl en prachtig weer met rond de 28grd.
Liefs aan en san