jungle tour - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van sandra dijkstra - WaarBenJij.nu jungle tour - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van sandra dijkstra - WaarBenJij.nu

jungle tour

Door: sanensannie

Blijf op de hoogte en volg sandra

23 Mei 2012 | Thailand, Bangkok

Zo, we zijn weer heelhuids terug uit de jungle van khao sok nationaal park.

Om 7.00uur werden we opgehaald door n minibusje met driver en gids en 2 russen. De eerste stop zal zijn bij de monkey cave. Een grot met een liggende budha en buiten rondom de ingang zitten allemaal apen. We waren er als een van de eersten en nadat we de grot ingeweest waren een zak bananen gekocht met n zakje nootjes erbij en de apen kwamen in no time vanaf de rots naar beneden. Het zijn wilde apen maar de bananen pakten ze gewoon uit de hand om er vervolgens hard mee weg te rennen. Echt erg leuk.....
Volgende stop was n prachtig uitzichtpunt in t nationale park en daarna reden we naar onze eetlocatie....n afgelegen locatie met n aantal dieren in n kooi zoals n krokodil, arend en n aapje, n gibbon, van 3 jaar oud. Ik kon maar moeilijk mn tranen inhouden, wat zielig en nog heb ik t er moeilijk mee. De gids vertelde ons vandaag pas t verhaal achter de zielige blik in de ogen van t aapje wat denk ik n uur lang mn hand heeft vast gehouden, ik heb zn vingers gemasseerd en terwijl ik dat deed vielen zn oogjes dicht....en als ik weg wilde lopen hield ie me vast en stak weer n pootje uit dat ik door moest gaan met kriebelen en masseren....en dat terwijl hij in n kooi zat. Het varhaal erachter is, voor 3000bath hebben ze zn moeder doodgeschoten en als baby is ie gevangen genomen, is leuk voor als de toeristen zoals ons komen lunchen.....we hebben ook fotoos genomen maar vandaag hoorden we van de gids dat t heel slecht voor de oogjes is....tering wat voel je je dan kut!!!!:-( :-( kan t nog steeds moeilijk loslaten, die blik in de oogjes van m.....maar goed!
T eten was wel erg lekker en daarna mochten we ff tokkelen over n baan van 200 meter door de bossen, wel geinig om te doen, daarna door naar de pier waar we met longtailboot naar onze drijvende houten hutjes werden gebracht, op n groot meer midden in t natuurpark. Adembenemend!!!!!!!!! Gelijk de t meer ingedoken om ff af te koelen,zalig. Daarna avondeten daar en om 19.00 hadden we n nachtsafari. Per longtailboot op t meer en langs de oevers opzoek naar dieren. Aapjes gezien, in t wild gelukkig, grote vogel waar we de naam ff van zijn vergeten en n python in t water vlak naast de boot. Super,en ja ook in dat water hadden wij gezwommen. Daarna nog wat drinken en naar bed.

Om 07.00uur stond er gelijk n tocht over water en land op t programma. We hebben ons gewassen in t meer en snel aankleden en zonder eten op pad. Eerst de prachtige lime stone karsten op de foto gezet en na n uurtje varen werden we aan land gezet en zouden we n uurtje of 2 gelopen dwars door de wildernis vol panters, slangen, spinnen, wilde varkens, apen, Zo, we zijn weer heelhuids terug uit de jungle van khao sok nationaal park.

Om 07.00uur stond er gelijk n tocht over water en land op t programma. We hebben ons gewassen in t meer en snel aankleden en zonder eten op pad. Eerst de prachtige lime stone karsten op de foto gezet en na n uurtje varen werden we aan land gezet en zouden we n uurtje of 2 gelopen dwars door de wildernis vol panters, slangen, spinnen, wilde varkens, apen, hele grote bijtende mieren en vele anderen.... Richting de top van n berg, onderweg nog n grot binnen gegaan waar n grote slang van n paar meter zat, python, en heel ver in de grot allemaal vleermuizen en n spin zo groot als sander zn hand. Omdat t er zo glad was, ben ik niet mee gegaan de grot in, dus helaas heb ik die joekel van n spin niet gezien.;-) daarna weer verder de jungle in, echt zwaar met steile hellingen en steil naar beneden. Echt jungle.... Aan t einde van de tocht werden we opgewacht door de longtailboot die ons bij t huisje op t water bracht. Nog wat gezwommen en de koffer ingepakt en na t eten werden we weer naar de pier gebracht en daar stond de minibus weer klaar om ons naar phuket te brengen. Rond 19.00uur waren we eindelijk weer in t hotel en hebben we in de buurt wat gegeten en n voetreflexmassage genomen en lekker gedouched. Op naar morgen!:-)
En ook de weergoden zijn ons goedgezind want als er regen valt zitten we net te eten of liggen we lp bed. Verder dik 30graden.....prachtig dus!