trip in krabi - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van sandra dijkstra - WaarBenJij.nu trip in krabi - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van sandra dijkstra - WaarBenJij.nu

trip in krabi

Door: sanensannie

Blijf op de hoogte en volg sandra

29 Mei 2012 | Thailand, Ao Nang

De dag begon bijzonder goed, gordijnen gingen open ennnnn.....ZON! En na een heerlijk ontbijt werden we opgehaald door de minibus die stampvol zat. De eerste stop zou zijn, de tiger cave tempel. Het was warm, en mega hoge luchtvochtigheid dus we besloten om de welbekende bijna 1300 traptreden omhoog, en ook weer naar beneden, spijtig aan ons voorbij te laten gaan. In normale weersomstandigheden is t alleen voor getrainde mensen te doen dus helaas.....ander keertje maar!!! Wel jammer want helemaal boven op de berg van rotsen schijn je n mega mooi uitzicht te hebben.
Wij besloten om de jungle cave in te gaan die ernaast ligt en ook bij de tempel hoort, er zijn allemaal monnikenhuisjes te zien en veel beesten. Het begint al met de trap vol met aapjes, en ze hebben allemaal jonkies. Leuk gezicht uiteraard, de trap naar beneden een grote schildpad, en eenmaal in de jungle stond ik oog in oog met n aardig grote spin, ik had geen centimeter door moeten lopen want anders hing ie in mn gezicht. Was er eigenlijk ook gelijk klaar mee, gatverdamme!!!!! Dus sander, de held, mocht voorop. Ook die bleek niet echt gecharmeerd te zijn van de harige vriend maar heeft toch zn web aan de kant gehaald, we konden verder.....Het was erg blubberig, nat en vochtig vanwege de regen van de afgelopen dagen, dus we hebben helaas (?) net niet het rondje helemaal kunnen lopen maar we hebben wel de snake cave gezien ( maar niet naar binnen gegaan zonder gids) Bleek achteraf erg verstandig te zijn geweest want t zit vol met slangen....brrr! En 2 mega grote bomen tegengekomen, echt heel aparte vormen hebben de wortels.
Na dit avontuur hebben we op een erg mooie locatie een heerlijke thaise maaltijd gehad en konden we weer de minibus in richting emerald pool. Een soort natuurlijk zwembad midden in de jungle. Sander heeft ff lekker gezwommen en ik was er voor de fotoos. Moet zeggen, viel ons n klein beetje tegen.
Erna stond de laatste stop op t programma en dat was de hot stream zoals hun noemden.
Zet 50 toeristen in een klein badje wat normaal gesproken heul heul heul heet water moet zijn maar nu door de hevige regenval van de afgelopen dagen geen 42 graden maar ff wat minder was..... sander heeft ff lekker gepoedeld en t foto toestel kon gewoon in de tas blijven, niet de moeite waard.
En daarna weer met de minibus richting hotel, lekker wezen wandelen richting strand, het was richting etenstijd inmiddels en onderweg lekker bij een stalletje langs de weg thais gegeten en daarna bij dezelfde massage tent op t strand een nek, schouder, rug massage van 40 minuten gehad. Nu moe en voldaan terug in het hotel...... Zo een klein beginnetje maken met de koffer te pakken, het is inmiddels, na de hele dag droog te zijn geweest gaan regenen. Hopelijk zijn de weergoden morgen wel goedgezind want we moeten per boot de oversteek richting phuket maken......voor onze laatste paar dagen thailand!

Groetjes vanuit oa nang, liefs san en san

• 29 Mei 2012 - 15:57

Mam:

sander kan toch goed om gaan met een spin
    en sandra je weet san is een held op sokken
    jullie lijken wel 2 glimwormen op het strand

• 30 Mei 2012 - 14:14

Sjak:

Even een nieuwsflits! Annette is gister bevallen! Nicky en Noortje. Alles gaat goed!! X